Importanța respirației pe nas

   respirat pe nas

   V-ați întrebat vreodată cum este corect să respirați, pe gură sau pe nas? Dacă da, atunci cu siguranță ați aflat și răspunsul corect, se respiră pe nas. De ce? Pentru că atunci când respirăm pe nas, aerul este umezit, încălzit și filtrat prin sinusuri, fiind pe placul plămânilor noștri. Sinusurile, produc mucus pentru a prinde particulele contaminate iar dacă respirăm pe gură, acest filtru al corpului nostru devine nefuncțional.

   Dacă privim cu atenție în jurul nostru, vom constata că mai bine de 30–40 % din populație respiră pe gură, indiferent dacă vorbim despre oameni care aleargă, dorm sau stau pe loc. În trecut, acești oameni erau considerați anormali și nu este o glumă faptul că în unele dicționare, cel care respiră pe gură avea ca sinonim, cuvântul imbecil . Este benefic pentru sănătatea voastră să respirați pe nas  deoarece s-a demonstrat faptul că respirația pe gură, poate duce la agravarea multor afecțiuni cum ar fi durerile de cap, sforăitul, oboseala de dimineață sau sindromul gurii uscate. De asemenea, copii care nu aleg să respire pe nas, sunt mai expuși infecțiilor respiratorii, astmului și diverselor alergii.

   Dacă sunteți una dintre persoanele care nu preferă respirația pe nas,  atunci cel mai probabil aveți un risc ridicat de a vă confrunta cu probleme precum oxigenarea redusă a celulelor și țesuturilor organelor, contracția vaselor de sânge, anxietate, probleme cu somnul, stres, tensiune musculară, diverse infecții și perturbări hormonale.

   Avantajele respirației pe nas sunt multiple, dar cel mai important este faptul că ne ajută să folosim propriul oxid nitric, generat de sinusuri. Oxidul nitric funcționează ca un neurotransmițător, care ajută la transmiterea rapidă a informațiilor. La fel cum dopamina îi dă creierului o stare de fericire, oxidul nitric are un efect calmant asupra organismului, determinând relaxarea și dilatarea vaselor de sânge.  Altfel spus, când respirăm pe gură, pierdem toate beneficiile pe care oxidul nitric le aduce corpului nostru. Celebrul doctor Buteyko, afirma că gură este creată pentru a bea, a mânca și a vorbi, în rest, ar trebui să stea închisă.

   Dacă ați constatat că faceți parte din categoria persoanelor care nu preferă respirația pe nas, faceți un efort și schimbați acest aspect. Impuneți-vă câteva exerciții de respirație. Spre exemplu, puteți începe prin a inspira pe nas pentru 6 secunde și apoi să vă țineți respirația 24 de secunde, după care expirați vreme de 12 secunde.

   Dacă v-ați dori să respirați pe nas, dar nu puteți din cauza unei răceli, alergii sau orice altceva conduce la înfundarea căilor respiratorii, vă recomand să optați pentru irigarea nazală cu soluție salină. Este o procedură care se efectuează ușor, este benefică pentru organism și poate fi introdusă în rutina zilnică de igienă a fiecăruia. Pentru aceasta, aveți nevoie doar de un neti pot¸ un vas care provine din India și care a fost special construit pentru irigările nazale. Veți observa cum după primele utilizări, respiratul pe nas nu o sa mai reprezinte o provocare. Mai multe detalii despre cum îl folosiți și ce beneficii vă poate aduce neti pot, veți afla în rubrica Despre neti pot. Pe final, vă reamintesc să respirați pe nas și să vă păstrați gura doar pentru vorbit și mâncat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *